Surat Yasin Latin Arab dan Artinya

Surat Yasin Latin Arab dan Artinya Free App

Rated 0.00/5 (0) —  Free Android application by ADNISTUDIO

Advertisements

About Surat Yasin Latin Arab dan Artinya

Bacaan Surat Yasin Latin Arab dan Artinya Lengkap – Yasin merupakan kata yang terdiri dari dua kata, Ya serta Sin, dimana kata Ya merupakan nidda ataupun huruf yang dipakai untuk memanggil seperti kata “Wahai” dan Sin artinya adalah manusia maupun insan dan maksud dari kata kata tersebut sebenarnya ialah sayyidina Muhammad SAW yang dapat ditemukan didalam Al-Qur’an pada surat 36 ayat 5 yang menerangkan apabila beliau adalah seorang nabi yang telah mendapatkan wahyu Al-Qur’an dan menjadikan jalan hidupnya dapat dipastikan akan lurus serta benar. Apabila kita telaah lagi, beliau adalah nabi yang memiliki tempat tertinggi diantara nabi serta rasul yang lain. Ditambah lagi, nama SAW yang terdapat dibelakang nama beliau sama halnya dengan Allah SWT yang akan selalu diucapkan pada kalimat syahadat.
bacaan surat yasin arab latin

Keutamaan surat yasin itu sendiri ialah adanya kabar gembira yang diberikan kepada pengikut dari Sayyidina Nabi Muhammad SAW pada saat akhir zaman nanti. Hal tersebut disebutkan didalam Al-Qur’an surat 36 ayat 21 yang mengatakan apabila orang-orang mulai hidup didalam kegelapan rohani karena mereka sudah meninggalkan Al-Qur’an dan juga mereka sudah mengikuti hawa nafsunya serta kemauan seseorang yang telah dianggap sebagai ulama. Dan apabila anda ingin melafadzkan bacaan surat yasin, namun anda belum bisa untuk melafadzkan bacaan tersebut. Maka anda bisa langsung saja untuk melihat bacaan tersebut dengan lengkap.

By installing this app you agree to the following privacy policies:
'http://www.appsgeyser.com/privacy/app/'
'http://www.oneaudience.com/privacy/?package_name=com.wSuratYasinLatinArabdanArtinya_5259506' Reading Surah Ya Latin Arabic and means that Full - Yasin is a word composed of two words, Ya and Sin, where the word Yes is nidda or letters used to summon the words of "O" and Sin means humans and beings and the meaning of words the fact is sayyidina Muhammad SAW can be found in the Koran to the letter of 36 paragraph 5 which explains if he is a prophet who has gained revelation of the Qur'an and make his life can definitely be straight and true. If we examine again, he is the prophet who has the highest place among the other prophets and apostles. Plus, the name behind the SAW contained his name as well as the Allah will always pronounced the shahada.
arab Yasin recitation latin letters

The virtue of Yasin letter itself is the good news which was given to the followers of Sayyidina Prophet Muhammad SAW during the end times. It is mentioned in the Holy Qur'an 36 verse 21 letter that says when people begin to live in spiritual darkness because they had left the Qur'an and also they have followed their own lusts and willingness of someone who has been regarded as a scholar. And if you want saying the letter Yasin reading, but you have not been able to saying the readings. Then you can just to see the reading is complete.

By installing this app you agree to the following privacy policies:
'Http://www.appsgeyser.com/privacy/app/'
'Http://www.oneaudience.com/privacy/?package_name=com.wSuratYasinLatinArabdanArtinya_5259506'

How to Download / Install

Download and install Surat Yasin Latin Arab dan Artinya version 1.0 on your Android device!
Downloaded 1+ times, content rating: Everyone
Android package: com.wSuratYasinLatinArabdanArtinya_5259506, download Surat Yasin Latin Arab dan Artinya.apk

All Application Badges

Free
downl.
Android
4.3+
For everyone
Android app


Oh snap! No comments are available for Surat Yasin Latin Arab dan Artinya at the moment. Be the first to leave one!

Share The Word!


Rating Distribution

RATING
0.05
0 users

5

4

3

2

1